December, Cambodja

8 december 2017 - Siem Reap, Cambodja

Ik ging met de bus naar Cambodja. Het was nog een heel gedoe bij de grens omdat ze ons ergens anders hadden gedropt en natuurlijk veel meer geld wouden dan dat het visum eigenlijk koste. Na veel gedoe hebben we het voor elkaar gekregen de normale prijs te krijgen en in de avond kwam ik aan in Siem Reap. Ik ging naar het zelfde hostel als ik waar ik vorig jaar sliep. Het was heel leuk om wat mensen van de oude staff te zien. Ook hadden ze een deel van het hotel veranderd en een mooie bar gemaakt.
Ik ben twee weken in Siem Reap gebleven. Ik ben weer naar de kerk geweest en heb daar kerst geviert en mijn verjaardag. Ik heb veel gedaan met mijn locale vrienden en heb nu ook wat meer gezien van de omgeving dan vorig jaar. Ik ben een dag naar de waterval gegaan en naar een gebied wat heel mooi was met allemaal rotsen op een berg. Ik besloot niet te blijven voor oud en nieuw en had een tocket geboekt vanuit Bangkok naar Myanmar. Het voelde niet goed toen ik in de ochtend Cambodja verliet en uiteindelijk heb ik mijn vlucht gemist. Ik was heel verdrietig want had eigenlijk gewoon in Cambodja moeten blijven. Ik bleef 1 dag in Bangkok en toen ben ik naar Kanchanaburi geweest. Hier zijn vroeger vele mensen overleden bij het bouwen van een treinrails van Thailand naar Myanmar. Verder ben ik hier ook naar een waterval gegaan. De waterval had 7 verschillende gebieden, het was echt heel mooi en tijdens het zwemmen kwamen allemaal visjes naar je toe om aan je te bijten. Uiteindelijk heb ik de bus terug naar Chiang Mai gepakt om hier oud en nieuw te vieren samen met een NL meisje die ik eerder ontmoet had. Het was heel tof, we hadden allemaal wensballonen in de lucht gedaan, heel mooi om te zien.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Kimberley:
    2 maart 2018
    Wat leuk dat ik er in voor kom mop. Was een bijzonder mooi oud en nieuw en had het nooit willen missen o.a door jouw gezelschap.
    Mijn opa en zijn neef hebben gewerkt aan de birma spoorlijn aan de kwai river in de oorlog. Ik had dit graag willen zien maar dacht dat dit boven Chiang rai lag. Niet goed ingelezen blijkbaar en om 800 km ten zuiden te gaan vond ik teveel voor zoiets droevigs. Gelukkig heeft mijn familie het overleefd door slimme trucs 😎 liefs kim