Delhi, Puskar, Bundi

24 oktober 2017 - Delhi, India

Mijn tweede reis is begonnen! Eindelijk weer reizen en dit keer iets anders. Mijn familie bracht me naar shiphol in plaats van dat zei mij uitzwaaiden heb ik hun weer op de trein gezet terug naar Breda.
Ik vloog om 12 uur in de nacht naar Rusland. Het was een klein vliegtuig en in 3/4 uur waren we er. Moskou vliegveld was zo veel groter dan ik verwacht had. Ik zocht twee stoelen op zonder armleuningen er tussen, zodat ik daar kon liggen. Ik moest hier 10 uur wachten. Maar dat ging vrij snel aangezien ik meer dan de helft geslapen had en nog een film gekeken had. Het vliegtuig naar New Delhi hadden we gelukkig wel een scherm dus die hele vlucht heb ik gewoon films gekeken. In Delhi duurde het erg lang voordat ik eindelijk langs de douane was en mijn tas had. Iemand van het hostel zou me ophalen maar het duurde even om het te vinden tussen alle mannetjes.
Het hostel lag niet in het centrum van Delhi maar wat er buiten. Ik heb een doushe genomen en ben gaan slapen.
In het hostel waren 3 meiden uit Frankrijk en 1 jongen uit België. Ik was blij dat ik gekozen had voor een hostel buiten de stad. De eerste dag ben ik met hun naar soort bos geweest waar allemaal apen waren en antilopen rondliepen.
De tweede dag in Delhi vertroken de meiden al weer verder en ik ben.met Thomas naar de stad gegaan, we liepen naar de grote weg en hebben daar een lift gekregen naar de bus halte. De bus naar de stad duurde dik een uur omdat het verkeer steeds vast zat. We hebben op straat wat gegeten en liepen in het arabische gedeelte van de stad. We hebben uiteindelijk een tuktuk genomen naar de nieuwe stad waar we in een touristen bureau iets van 1,5 uur gekletst hadden met wat Indiers, een van hen was ook in NL geweest. We liepen door naar een park waar blijkbaar een festival was wat vandaag begon. We hebben gekeken naar verschillende soorten dans door meiden en jongens. Vooraan zaten belangrijke mensen van de stad die later ook allemaal medailes en speachen kregen, dat duurde ons iets te lang dus toen zijn we weg gegaan. We hebben in een klein restaurant in een zijstraat wat gegeten en zijn toen met de metro terug naar het hostel gegaan. Er was ons een city tour aangesmeerd dus de dag erna werden we met een auto opgehaald en hebben we verschillende high lights van Delhi gezien: de lotus temple, India gate, het rode fort en de moskee. Olzich wel prima zo, want overdag is het zo warm en alles licht best een stuk uit elkaar.
De dag erna ben ik naar het treinstation gegaan en kocht ik.voor ongeveer 1,5 euro een treinkaartje. Ik zou eigenlijk naar Jaipur gaan om mijn zus te zien alleen zij had problemen met het visa dus kon het land niet in... Ik zat in een wagon waar alleen vrouwen en kinderen mogen zitten en ontmoete daar een NL vrouw. Ze zat in een rolstoel en had maar 1 been. Ze was vroeger reislijder geweest in India en ze wist echt alles. Ze zei dat ik beter met haar mee kon gaan dus dat heb ik gedaan. We zaten 10 uur in de trein naar Asjmer. Daar kwam een tuktuk ons halen. Ik ben naar het zelfde hotel gegaan en dat was prima. We waren in Puskar. Het was een klein stadje maar wel heel touristisch. Voor een paar dagen was het prima. Pauline kende veel mensen hier en stelde me aan wat locals voor. Er was een festival: diwali de Indiërs vieren dan het nieuwe jaar. We gingen naar een vriend en aten bij zijn huis met zijn vrouw en twee zoontjes. Iedereen stak vuurwerk af en er waren veel rotjes. De rotjes waren echt veel en veel harder dan in NL. Het vuurwerk ging ongeveer voor 3 dagen door maar de eerste dag was wel het ergst. Het leek soms net een oorlogsgebied zo hard waren de rotjes.
Ik nam afscheid en ging met de bus naar Bundi een klein stadje waar niet heel veel touristen zijn. Toen ik aankwam was het al donker. Ik kwam terecht in een fijn hotel, de staff was heel aardig. De eerste avond was ik echt tot 4 uur in de nacht op. De zoon van de eigenaar zat boven met wat vrienden en ik heb heel de avond bij hun gezeten. Bundi was een klein chill stadje, overdag ging het leven hier langzaam aangezien het zo warm is hier. Er waren twee mooie meren en een heel groor ford.
Vanavond neem ik de nacht trein terug naar Delhi en morgen komt als alles goed gaat mijn zus eindelijk aan in India.

1. Gert en Hanneke:
    30 oktober 2017
    Lieve Inez,
    Wat fijn dat je ons op de hoogte houdt van je reisavonturen en bijzondere ontmoetingen met vreemde personen.
    Geniet er maar van. Inmiddels begrepen, dat Marre bij je is. Heel veel plezier samen en alle goeds.
    Dikke kus voor jullie beiden.