Jaislmer en Udaipur

16 november 2017 - Udaipur, India

We namen de bus naar een klein dorpje een uur van Jaislmer: Khuri. We sliepen in een homestay, de familie kookte voor ons en in de avond hebben we op het dak geslapen. We werden vroeg opgehaald door twee kamelen en een baby kameel. We gingen namelijk de woestijn in, waar we praktisch al waren. We waren alleen met de gids en verder ging er niemand mee. We reden zo'n 3 uur op de kameel naar een plek waar iets van 4 hutjes stonden met heel vel koeien en geiten. Hier woonde de oom van de gids en hebben we thee gedronken. We reden daarna nog een half uur door het zachte zand naar onze lunchplek. Wij konden heerlijk lezen en slapen terwijl onze gids hout zocht en voor ons lunch maakte. Na de lunch hebben we nog zo'n 2,5 uur gereden tot onze slaapplaats. We keken de zonsondergang, aten en zijn gaan slapen. Het was beina volle maand dus jammer genoeg konden we niet veel sterren zien want het was te licht. In de ochtend maakte hij ons nog wakker voor zonsopkomst maar we vielen weer in slaap. Na het ontbijt was het nog maar 1 uur terug naar Khuri en hebben de locale bus weer terug genomen. We zijn nog tot de avond in Jaislmer geweest. We zijn naar een uitkijkpunt geweest waarvandaan we heel de stad zagen. Om 6 uur hadden we de nachtbus naar Udaipur. Deze bus duurde 10 uur. We hadden allebei een klein bed boven met een goordijn en een soort schijfdeur die je dicht kon doen. Het was best comfortabel. In de ochtend kwamen we heel vroeg aan, we hebben met twee Engelse jongens een tuktuk gedeelt naar ons guesthouse waar we gelukkig meteen ons bed weer in konden rollen. Udaipur noemen ze het Venetië van India omdat het omringt is door verschillende meren. In de middag staken we de brug over naar eigenlijk het wat minder touristische stuk we liepen door de kleine straatjes en kwamen bij een uitzicht punt waar we pp de andere kant van de rivier konden uitkijken. In de avond hadden we met de twee jongens die we bij de bus hadden ontmoet (Elay en Josh) afgesproken om bier te drinken. De dag erna zijn we naar een waterpark iets buiten de stad gegaan, Elay was ook mee. Het was helemaal niet druk. Er waren 24 verschillende glijbanen, waaronder een paar echt hele leuke waarmee je op een band naar beneden ging. We zijn hier heel de middag geweest. Toen we terug waren zijn we met Josh naar een kabelbaan gegaan waar je vanaf boven de hele stad kon zien, het was al donker toen we boven waren dus we zagen alle lichtjes van de stad ookwel heel mooi. De dag erna kwamen er twee vrienden aan van Josh. We hebben 3 scooters gehuurd en Marre en ik gingen achterop. We reden langs de verschillende meren de bergen in langs verschillende kleine dorpjes. Het was echt heel mooi en heel leuk. Marre ging de volgende dag paardrijden en ik ben weer met de jongens mee gegaan, we zijn weer met de scooters gaan touren maar waren nu met een groep van 9 mensen. Toen we terug kwamen uit de brgen hebben we Marre opgehaald en zijn we weer naar de kabelbaan gegaan, dit keer waren we wel op tijd boven en konden we alles in het licht zien.
Marre was ziek geworden dus ik ging zelf maar op pad. Ik kwam twee meiden tegen die ik gisteren avond ontmoet had in het hostel. Ik ben met hun naar het ford gegaan en we hebben het museum binnen gezien. Er waren echt heel veel kamer binnen in het paleis het was echt super groot en mooi. Ik ben daarna naar een traditionele dans gegaan. Het waren 6 verschillende dansen uit verschillende delen. De vrouwen droegen hele mooie kleren en op het einde was er een vrouw die met 8 grote potten op haar hoofd aan het dansen was.
Onze laatste dag in Udaipur hebben we een dagtocht gemaakt met een Engels stel naar een ford die de langste muur heeft ter wereld NA de Chinese muur. Daarna reden we nog door naar een Jain tempel. We zaten die dag langer in de auto dan dat we tijd hadden om echt te kijken maar de route die we reden was ook wel echt heel erg mooi. Die avond hadden we een bus naar Agra. We gingen om 10 uur in de avond weg en kwamen om 11 uur in de ochtend aan.

1. Ine de Hoogh:
    11 december 2017
    wat een avonturen weer.. vooral die nacht in de woestijn.. ik zou denk ik rechtop zitten.. maar jullie sliepen gelukkig als roosjes