Koh Chang, Thailand (Nov)

30 november 2017 - Koh Chang, Thailand

We kwamen om 4 uur aan bij het strand. Onze eerste nacht sliepen we op White Sand beach, een groot langs strand wat vrij touristisch was. We sliepen aan de kant waar alleen kleinere bungelows en goedkopere guesthouses waren. De volgende dag hebben we een scooter gehuurd en zijn we verder het eiland gaan verkennen. We stopte onderweg bij verschillende stranden om te zwemmenm We sliepen twee dagen in Bang Bao een klein vissersdropje verder naar onderen op het eiland.We sliepen in een bungelow op een cliff. We gingen een hele dag met een boot naar 4 verschillende eilanden waar we stopten om te snorkelen. Een heerlijke dag op de zee.
Koh Chang is het twee na grootste eiland van Thailand. In het midden van het eiland zijn alleen maar bergen en jungle. De wegen lopen allemaal aan de kant van de zee rondom het eiland. Soms waren er erg enge dalingen en bochten. Marre reed bijna alle dagen op het eiland met mij achterop.
We hebben drie dagen geslapen helemaal aan de linker kant van het eiland. Aan de rechter kant van het eiland zaten niet veel bungelows of ander slaap plaatsen, alleen helemaal onderin. Op internet stonden verhalen dat het laatste stuk van de weg heel moeilijk was, maar de weg was al helemaal gerenoveerd. We sliepen op long beach, wat helemaal niet touristisch was. Er was maar 1 restaurant en een paar hutjes aan het strand, naast ons sliepen er nog 4 andere mensen en voor de rest was het strand leeg. Overdag was het wat drukker met dag mensen. We sliepen hier 3 dagen en hebben gekajakt en twee korte wanedelingen gemaakt door de mangrove. Onze laatste dag zijn we nog een keer op dezelde boot trip gegaan naar 4 verechillende eilanden die we een kleine week geleden ook hadden gemaakt. We stopte op twee plaatsen waar we de vorige keer ook waren en op twee andere stranden. Het was een heerlijke laatste dag samen.
Na een week heerlijk te hebben gezwomen en rilext op het eiland moesten we nu afscheid nemen. Ik ging door naar Cambodja en Marre naar huis. We hebben het heel eeg leuk gehad samen en ik ben heel blij dat we dit samen gedaan hebben. En ik ga je missen Marre!