Februari, Sri Lanka

28 maart 2018 - Ella, Sri Lanka

Februari
Ik vloog naar Sri Lanka. Ik kwam eind ochtend aan en heb meteen de trein gepakt naar een klein stadje. In de trein had ik een familie ontmoet die me uitnodigde voor een klein feest de dag erna. We hebben op het feest samen gegeten en daarna nog gedanst met de kinderen. Ik ontmoeten een NL meisje en met haar ben ik een berg gaan beklimmen bij een tempel gebied. We hebben samen de trein genomen naar Jaffna, het meest Noordelijke puntje van Sri Lanka. Hier heb en we een scooter gehuurd en zijn we door het gebied gereden. We pakte daarna de trein naar Trincomalle en zijn 2 dagen bij het strand geweest. Het weer was goed alleen elke dag regende het wel even toen we bij het strand waren. Omdat het voor deze plaats nu niet echt het seizoen was, waren veel restaurantjes en veel dingen dicht. We pakte de bus naar Sigiriya waar één van de bekendste rotsen staat van Sri Lanka. We zijn naar een berg gelopen die ernaast ligt. Je had heel mooi uitzicht van de omgeving en je kon de rots heel mooi zien. De rots zelf hebben we niet beklommen. Ik ging naar Negombo om Julia op te halen van het vliegveld. Julia zou voor twee weken komen, echt super leuk. We zijn 1 nachtje in Negombo gebleven en hebben toen de bus gepakt naar Kandy. Deze stad lag om een meer heen. We hebben een tempel bezocht en zijn naar een traditionele dans gegaan. We namen de trein naar Nanu Oya. Een plaatsje in de bergen met allemaal thee planges. Het is een hele bekende mooie route om met de trein te doen. We hadden alleen pech dat de trein zo vol zat dat we ongeveer 2,5 uur hebben gestaan. We zijn naar een thee plantage gegaan en door de thee velden gelopen. We namen de trein verder naar Ella. In de trein ontmoeten we twee Duitse jongens en met hun zijn we later naar the little adam's peak gegaan, een berg. We hebben samen gegeten en de dag erna zijn we een andere berg gaan beklimmen. Het was in een hele mooie omgeving allemaal. Julia en ik zijn daarna naar Mirissa gegaan. Naar het strand om de laatste week nog even te rilexen samen. We zijn een dag naar Galle gegaan, een stadje met veel invloeden vanuit NL. We hebben gesnorkeld en een scooter gehuurd. Ik vons het zo leuk dat Julia me kwam opzoeken was heel fijn om met iemand van thuis te zijn voor twee weken. Toen Juul weg was ben ik nog aan het strand gebleven en heb ik gesurft totdat ook ik het land uit vloog.