Delhi, Alwar, Jodhpur, Jaiselmer

4 november 2017 - Jodhpur, India

Na en treinrit van 10 uur en 7 uur wachten op het vliegveld kon ik eindelijk mijn zus knuffelen.
We namen de trein naar Alwar, een klein plaatsje 3 uur van Delhi vandaan. Het stadje bleek meer een zaken stad te zijn er was niet heel veel te doen. We zijn met een jeep naar het ford geweest en hebben daar in het national park rond gereden en veel pauwen en herten gezien. De dag erna zijn we met een tuktuk naar een meer gegaan op ongeveer drie kwartier rijden vanaf Alwar. Het was een hele mooie rit er naar toe. In de avond hadden we de nacht trein naar Jodpur. We hadden nu voor de eerste keer een kaartje van te voren gekocht met een bed. Er sliepen in 1 wagon 72 mensen. Er waren hokjes waar 6 mensen in lagen, 3 boven elkaar. Wij lagen allebij in de bovenste bedden. Het was best confortabel. We kwamen om half 6 in de ochtend aan in Jodpur. We namen een tuktuk naar ons guesthouse maar echt de hele stad bleek nog te slapen. Er was gelukkig een meisje wakker die ons binnen liet zodat we verder konden slapen op de rooftop. Nadat we konden incheken zijn we naar een markt gegaan en hebben daar wat rondgelopen over het plein. In de avond zaten we op de rooftop van het guesthouse bier te dinken met de andere reizigers.
De tweede dag gingen we met een tuktuk naar verschillende plaatsen in de stad, we waren samen met een jongen uit Portugal. We gingen naar twee verschillende paleisen en naar een hele grote tuin wat verder uit de stad. Er waren allemaal tempels en monumenten in de tuinen. Op het einde dropte hij ons af bij het ford waar we rondgelopen hebben. Vanuit hier kwamen we ook in het blauwe gedeelte van de stad. Jodhpur werd namelijk de blauwe stad genoemd omdat veel huizen vroeger hier blauw geschilderd werden, de kleur van de rijkste kast in India.
De ochtend erop zijn we heel vroeg terug gegaan naar het ford. We gingen namelijk ziplinen. Er waren 6 verschillende lijnen die rond de muren van het ford gingen. Het was echt super toff!! We waren in een klein groepje van 5 mensen in totaal en 2 instructeurs.
In de middag hebben we de bus genomen naar Jaislmer. Deze busrit duurde 5 uur. Jaislmer bestond uit een heel erg groot ford, waar binnen restaurants, winkels en hotels waren. We vonden een fijn guesthouse binnen de muren van het ford. We zijn naar twee kleine museums gegaan waar we bij beiden uitleg kregen van de vriendelijke eigenaar. Het waren allemaal traditionele spullen en objecten, het was heel interesant om te zien aangezien er hier zo ve verschillende stammen en verschillende groepen zijn. We gingen naar een meer en hebben daar best lang gezeten voor de zonsondergang. We gingen daarna terug naar één van de museums voor een poppenshow. We kwamen vrij laat aan dus we zaten helemaal achteraan. De hele ruimte zat vol met Indiase touristen. Ze speelden muziek en je kon kijken naar het poppen spel. Ik was nog nooit naar een poppen show geweest maar het was vermakelijk.

1. Liesbeth van der zee:
    5 november 2017
    Hoi Inez en Marre, jullie hebben veel te doen! Geniet van de mooie dingen in india en van de mooie geuren en kleuren. Groet Liesbeth
  2. Ine de Hoogh:
    8 november 2017
    Hi Inez, zo leuk hoe je alles beschrijft, net of je er zelf bent! Wat zien en doen jullie veel! Ik kijk alweer uit naar je volgende verhaal X Ine