Griekenland

5 mei 2018 - Athene, Griekenland

Na 1,5 jaar ontmoete ik een van mijn beste vriendinnen in Indonesia, Jakarta. Myrthe was hier bij haar zus die hier stage liep. Ik ben hier met hun 4 dagen geweest. We hebben samen een boottrip gemaakt naar verschillende eilanden en verder veel bijgekletst. Myrthe en ik zouden samen verder reizen maar we wisten niet heel goed hoe en wat. We vonden via skyscanner een heel goedkoop ticket naar Griekenland, Athene. Na lang twijfelen en geen keuzes kunnen maken hebben we het geboekt. We vlogen naar Athene! We hebben hier 5 dagen geslapen. Het was gek om weer in de westerse wereld te zijn maar het voelde toch heel anders dan thuis. Mensen spraken gelukkig nog geen Nederlands. Athene was echt een mooie stad en het was bijna elke dag zonnig, 18/20 graden. Dit was voor ons soms wel koud omdat wij heel anders gewend zijn natuurlijk. We hebben de Acropolis bezocht en verschillende andere mooie oudheden die je verspreid over de stad kunt vinden. Verder waren er veel groene plekjes waar je met de metro heen kon en even tot rust kon komen. Ik heb in Athene in de zee gezwommen, het was echt heel koud.
We zijn daarna naar Mykonos gegaan. We sliepen aan het strand bij een soort (jongeren) camping in een klein strandhuisje. In de zomer zit dit blijkbaar vol met feestende jongeren. Omdat het nu nog lente is, dus nog niet echt seizoen waren er niet veel mensen. Aan het strand zat een cocktailbarretje waar we elke avond heen gingen en leuke mensen ontmoet hadden. We gingen overdag met de bus naar het stadje. Er waren hele kleine straatjes waar je kon ronddwalen. Alle huizen waren wit (ze schilderen het echt elk jaar bij om het mooi wit te houden) met blauwe deuren en raamkozijnen, echt heel erg mooi.
We namen daarna de boot naar Naxos, wat al helemaal een rustig eiland was. Hier hebben we een scooter gehuurd en lekker rondgereden door de bergen naar verschillende stranden. We gingen verder met de boot naar Santorini waar we nog een week zijn geweest. Hier hebben we ook een scoter gehuurd. We hebben een boottrip gemaakt naar de vulkaan en hotsprings. De stranden hier waren allemaal van zwart strand vanwege de vulkaan. We hebben echt genoten in Griekenland, het was als een kleine laatste vakantie voordat we naar huis gingen.