Het Noorden van Thailand

2 december 2017 - Mae Hong Son, Thailand

Aangekomen in Thailand hebben we meteen dezelfde ochtend een trein genomen naar het Noorden. Chiang Mai. We kwamen in de avond rond 7 uur aan en zijn naar ons guesthouse gegaan. We zijn drie dagen in Chiang Mai geweest. Het was meteen heel anders dan India, geen getoeter van scooters of auto's (gelukkig!!) en op een of andere manier heel rilext. Het was een stuk touristischer maar de mensen waren een stuk minder opdringerig. We zijn een dag een scooter gaan huren zodat we even konden wennen. We gingen naar een nationaal park al best hoog in de bergen. We hebben een boottrip gemaakt en een massage genomen bij een massage salon waar ex gevangen werken.
We hebben daarna twee scooters gehuurd om meerdere dagen te gaan scooteren. We reden door de bergen naar Pai. Omdat we iets te laat weg gingen en vrij langzaam reden, moesten we het laatste uur in het donker rijden wat echt niet leuk was. We waren midden in de bergen met allemaal enge bochten. In Pai hebben we twee dagen doorgebracht en zijn we door de rijstvelden gereden naar een waterval gegaan en naar een canyon. We reden daarna door naar Mae Hong Son waar we ook twee dagen bleven. Dit plaatsje was veel kleiner dan Pai en er waren ook veel minder touristen. Van Mae Hong Song reden we naar Mae Sariam waar we een grote grot hebben bezocht en vanaf daar gingen we door naar Mae Chiam waar we naar de hoogste berg van Thailand zijn gereden 2600meter hoog. Het was heel erg koud onderweg naar boven en we reden een stuk midden door de wolken, waar we echt niks konden zien, ik kon nauwelijks mijn zus voor me zien die voorop reed. De dag erna zijn we terug naar Chiang Mai gereden. In totaal hebben we 8 dagen gescooterd en hebben we meer dan 1000 km gereden.
We bleven 1 dag in Chiang Mai en namen daarna de trein terug naar Bangkok, we hadden nu de nachttrein. We kwamen in de ochtend aan in Chiang Mai en namen een bus die 6 uur duurde naar beneden waar we een boot namen naar Koh Chiang

1. Gert en Hanneke:
    3 december 2017
    Dag Inez en Marre,

Wat een avonturen beleven jullie samen. Gert en ik genieten ervan.
    Op internet zoek ik de plaatsen of gebouwen op die jullie bezocht hebben in India. Ondanks al het verkeerslawaai en de hectiek in India hebben jullie wel heel bijzondere plaatsen en gebouwen gezien.
    Zorg goed voorelkaar en samen heel veel plezier.
    Dikke kus,
    Gert en Hanneke
  2. Gert en Hanneke:
    23 december 2017
    Lieve Inez,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Fijne kerstdagen en alle goeds en veel reisplezier
    in 2018.
    Dikke kus,