Laos 2

6 maart 2017 - Luang Prabang, Laos

Ik ben met de bus naar Nong Kiau gegaan, een klein dorpje zo'n 3 uur verderop in de bergen. Het was hier heel rustig en niet ve touristen. Ik ben twee keer naar hetzelfde uitkijk punt gelopen (ong. 1 uur) één keer voor zonsondergang en één keer met zons opkomst. De zonsopkomst was heel bijzonder omdat het elke ochtend heel erg bewolkt is. Op de berg zat je boven de wolken, je kon het dorpje niet zien liggen, je zag alleen de andere bergtoppen boven de wolken uit komen en de zon kwam ook op achter de bergen, boven de wolken wat een heel mooi beeld gaf.
Vanag Nong Kiau ben ik met de boot naar Mong Noi gegaan wat ongeveer 1 uur varen was. Dit dorpje was nog kleiner, ik ben ook hier naar een uitkijk punt geweest, waar ook een grot was. Dit dorpje was eigenlijk nog mooier. Je kon vanuit hier naar 3 piepkleine dorpjes lopen waar je ook kon blijven slapen maar waar ik jammer genoeg geen tijd voorhad omdat ik terug moest naar Luang Prabang voor mijn visa. Ik begon te werken bij een guesthouse voor een gratis bed. Met nog wat andere vrijwiligers gingen we elke dag dd straat op voor 2/1,5 uur om te flyeren en gasten binnen te halen. Het was simpel werk soms saai en niet uitdagend. Ik ontmoeten een blinde oude man uit Australiê die hier al 7 jaar komt. Hij vroeg aan de manager van een restaurant (the Belle Rieve) of ik daar kon werken en toevallig zochte ze daar nog mensen. Ik begon te werken als serveerster wat niet altijd even makkelijk was omdat alle orders die ik opnam vertaald moesten worden voor de keuken die geen Engels spreekt. (Geloof me dit gaat niet altijd goed vooral als hst druk is!). Elke ochtend komen dd vaste gasten die in het hotel verblijven voor ontbijt. Daarna is het rustig (vaak leeg) en dan word het afhankelijk van de dag vaak weer druk voor lunch. Ik ben elke vrijdag vrij en afgelopen vrijdag ben ik naar een elifanten village gegaan met 2 collegas. DT was echt heel erg leuk en mooie ervaring. Ik blijf nog tot begin april hier werken en dan moet ik ivm visa Laos verlaten.