Agra, Jaipur, India

18 november 2017 - Jaipur, India

Nadat we aankwamen in Agra hebben we met twee jongens van het hostel wat gegeten. We gingen daarna met een klein groepje op een boot de rivier op waar we de achterkant van de Taj Mahal konden zien. Echt super indrukwekkend. Dit was de enigste boot die de rivier op mocht en we waren met 8 mensen. We zijn daarna wat gaan drinken in een rooftop restaurant waar we heel mooi zicht hadden op de voorkant.
De dag erna stonden we om kwart voor 6 op om naar de Taj Mahal te gaan. Toen we binnen de poorten waren konden we niet echt veel zien. Het wat super mistig. We liepen rond door de tuinen en bekeken de Moskee en het museum wat er bij zat. Binnen in de Taj Mahal was het best klein en niet heel bijzonder. Uiteindelijk trok de mist gelukkig weg.De Taj Mahal was echt wel heel bijzonder om te zien. We zijn daarna gaan ontbijten en daarna nog Agra ingegaan, naar het ford en de Moskee in de stad. Om 4 uur hadden we de bus naar Jaipur.
Onze eerste dag in Jaipur gingen we een fietstour maken. We kwamen met een NL vader en zoon in een groep. Er fietste twee Indiase gidsen mee. We fietsten langs het paleis waar nu nog steeds de royal family in woont. We kwamen langs een groente en bloemen markt waar we over heen gelopen hebben en waar we wat thee hebben gedronken. De tour bracht ons langs nog wat andere belangrijke delen van Jaipur en uiteindelijk hebben we in een locaal huis ontbeten. In de gang stonden de koeien waar we eerst langs moesten lopen voordat we naar binnen konden. Toen de tour afgelopen was nam onze gids ons mee naar het Amber ford wat ongeveer 20 minuten uit de stad was. We gingen eerst nog bij een stepwell kijken waar ze vroeger water in opvingen en daarna namen we afscheid en liepen wij door naar het ford. We zijn ongeveer twee uur binnen geweest om alles te bekijken. We namen de locale bus terug naar de stad en zijn naar een bioscoop geweest. De bioscoop had een hele mooie welkomst ruimte en de zaal was super groot met mooie versieringen. De film was alleen in Hindi en viel erg tegen. Toen het pauze was na 1,5 uur zijn we ook maar weg gegaan.
Onze tweede dag in Jaipur hadden we een heel lekker ontbijt bij een Indiaas coffee huis. We zijn daarna over een markt naar een toren gelopen die we op gingen voor het uitzicht. We namen daarna een tuktuk naar een monkey tempel. We moest eerst ongeveer een kwartier om hoog lopen. Het tempelcomplex was best groot en er waren heel veel apen. Het viel alleen een beetje tegen omdat alles vrij vervallen en super vies was. We hebben onze laatste Indiase curry gegeten bij een locaal restaurant en moesten daarna naar het vliegvelt want we vlogen die nacht naar Thailand.

1. Mette:
    21 november 2017
    Heel gaaf Inez, leuk om zo te lezen. Veel plezier nu in Thailand! XX
  2. Mette:
    21 november 2017
    Heel gaaf Inez, leuk om zo te lezen. Veel plezier nu in Thailand! XX
  3. Merel van rongen:
    22 november 2017
    Super leuk om al je verhalen mee te lezen! Veel plezier nog mop