Siem Reap

6 december 2016 - Siem Reap, Cambodja

Meer dan twee weken geleden kwam ik aan in Siem Reap. Ondertussen al in 3 hostels geweest. Ik sliep eerst in een party hostel en ben met verschillende mensen naar Ankor wat geweest. Drie keer: met tuktuk, met de fiets en met de scooter. Alle tempels zijn adembenemend, mooi, divers, groot, klein, bijzonder. Ik was uitgenodigd voor een ladies lounge bij de kerk, door 2 meiden die ik ontmoet had in Koh Rong island. Het was op vrijdag en zaterdag. Het was een heel bijzonder evenement. Er waren eigenlijk alleen locals en de westerse mensen die er waren werkte daar en deden daar vrijwilligerswerk. Van te voren wist ik niet dat het een Christelijke gemeenschap was. In de twee dagen van het evenement waren er diverse sprekers die ons de boodschap mee gaf dat we er toe doen, belangrijk zijn, en dat er hoop is. Er waren twee vrouwen die hun verhaal vertelde hoe ze opgegroeit zijn en hoe ze tot god gekomen zijn. Dit was heel bijzonder en emotioneel. Iedereen was heel vriendelijk en het voelde meteen goed tijdens de ladies lounge. Zaterdag avond en zondag ochtend mocht ik mee helpen met de teenage en kids church. 5 minuten van de kerk af is een campus met een groot speelgebied voor de kinderen. Er waren 4 grote tribunes waar de kinderen op konden zitten. Er was tijd om te zingen, leren en spelen voordat we ze weer terug brachten in grote trucks naar de dorpen. Elk weekend zijn er rond de 800 kinderen. Het was goed om de kinderen zo gelukkig te zien terwijl ze met je soelen, je knuffelen of je een high five geven. Ze groeien op in hele armen dorpen, weten vaak.niet hoe je je tanden moet poetsen of dat je je handen moet wassen. Er gaan elke week verschillende mensen naar de dorpen om voor de kinderen te zorgen en ze dit te leren. ICF Cambodja zorgt er voor liefde, gezondheid, sport, hoop, fun. De eigenaar komt uit Zwitserland en begon dit 3 jaar geleden. Het is uit gegroeid tot een geweldige gemeenschap die kinderen een kans geven. Er waren bijna alleen maar jongeren en er zijn een hoop Cambodjaanse vrijwilligers.
Na dit weekend besloot ik om te blijven. Ik help nu door de weeks van dinsdag tot vrijdag bij de kerk met alle voorbereidingen voor kerst. Op zaterdag en zondag help ik met de kinderen. Verder ben ik ook begonnen met lesgeven aan kinderen elke dag van 16:30 tot 18:00.
Ik blijf in Siem Reap tot 26 december, misschien langer.

1. Suzan kerst:
    6 december 2016
    o wat leuk inez les geven aan kinderen echt iets voor jou! geniet er van schatteke ik ben trots op jou! xxx
  2. Johan en Marita:
    6 december 2016
    Hoi Inez, wat heb je al veel gezien en gedaan! Zoveel mensen ontmoet en fijn dat het je zo goed gaat. Dikke kus van ons allen, Marita
  3. Gert en Hanneke:
    1 januari 2017
    Lieve Inez, samen met oma genieten we van al je belevenissen.We wensen je veel reisplezier in het nieuwe jaar en alle goeds. Ook nog onze felicitaties met je verjaardag.
    Dikke kus ook van oma en Gert.
    Hanneke